Blog

Etiketler

Cuma, Nisan 3

Mikrodalga Fırında Sarımsaklı Ekmek Tarifi


Malum bloglar arası etkinlikler yapıyorlar henüz onlara katılabilecek kadar olgunlaşmadığıma inanıyorum aslında tüm etkinliklere uygun yemekler yapıyorum ama henüz yazdıklarımı gönderebilecek cesareti bulamıyorum kendimde.

Bu ayın etkinliğide ekmek yapımıymış evime mikrodalga aldığım gün fırınımı kapının önüne koyduğum için ekmek yapamıyorum ama bende hani şu pizzacılarda satılan enfes sarımsaklı ekmek tarifi vereyim istedim.

Malzemeler ;

- 1 adet baget ekmek
- 4 diş sarımsak
- 1 çay kaşığı biberiye
- 2 çay kaşığı kaya tuzu
- 4 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1/2 çay kaşığı toz kırmızı biber

Mikrodalga Fırında Sarımsaklı Ekmek Tarifi ;

- Baget ekmeği iki parmaktan biraz daha kalın olacak şekilde dilimledim, mikrodalga fırınımın ızgara bölümüne koyup bütün dilimlerin kurumasını sağladım.

- Kuruyan ekmeklerimi fırının dışına alıp soğumasına izin verdim, sarımsakları ekmeklerimin üzerine sürterek (Ekmekleri rende gibi kullandım.) ekmeğin üzerine tadının geçmesini sağladım.

- Zeytinyağı, biberiye ve tozbiberi tamamen karıştırdıktan sonra ekmeklerin üzerine fırça yardımıyla gezdirdim.

- Kaya tuzunu serpip (Ben sadece çubuk kreker vari görüntüsünü sevdiğim için kullanıyorum :) mikrodalga fırınımın ızgara bölümünü en düşükte açıp 1 dakika ısınması ve yağı tamamen içine çekmesi için fırsat veriyorum.

- Afiyet  olsun.

PS : Ben eskiden üzerlerine birazda mozeralla peyniri rendeleyip öyle yapıyordum ama mozeralla peynirinin zararlarını okuduktan sonra tercih etmiyorum, yerine geçebilecek bir peynir bulunca onuda tarifime eklerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder