Blog

Etiketler

Çarşamba, Nisan 15

Semizotu Salatası Tarifi


Ben sanırım mutlu olmak için yaratılmışım.Ama özelliklede baharda mutlu olmak için, aslında normaldede korkunç mutlu huzurlu bir yapım vardır ama beni çıkan erikleri görmek daha bir heyecanlandırır nedense, aşkımı kandırarak kilosu 50 YTL'lik eriklerden aldırmak kadar zevk aldığım başka hiçbirşey yok çünkü.

Sanırım bizim aşkımızı bağlayanda bahar oldu, o kadar çetin geçen şubattan sonra buz gibi bir odanın içinde ayaklarımız donarak film izlemek o buz gibi sarılarak uyumaya çalışmak çok zordu ama şubatın ardından sıcacık bir mart geldi şansımıza, ben aşkımla ikinci defa yılın ilk eriğini alma keyfini eriştim, ikinci defa obada dondurma sezonunu açıp karemelli dondurma aldım, ikinci defa aşkıma semizotu salatası yapmak için tarif uydurdu.

Ben aşkımı dünyadaki herşeyden daha çok sevdim.Aman nazar değmesinde allah nice yılın ilk eriğini almayı kısmet etsin.Ben şimdi size semizotu salatası tarifini vermek istedim.

Malzemeler ;

- 1 dal semizotu (Yıkanıp sapları kesilmiş, hatta benim favorim sadece yapraklarını kullanmak çok daha lezzetli oluyor.)
- 1 yemek kaşığı zeytin ezmesi
- 1 yemek kaşığı nar ekşisi
- 1 yemek kaşığı koruk ekşisi
- 5 adet hindi salam ( Siz arzunuza göre değiştirebilirsiniz ama benim favori salamım Pınar etli salam.)
- 1 adet dil peyniri (Paket olarak değil içinden çıkacak bir parçayı ince ince didikledim.)
- 10 parça jalepon biberi
- 1 tatlı kaşığı mayonez
- 1 tatlı kaşığı hardal
- 1/2 limonu suyu
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 çay kaşığı tuz

Semizotu Salatası Tarifi ;

- Nar ekşisini, koruk ekşisini, mayonezi, hardalı, limon suyunu, zeytinyağını, tuzu ve zeytin ezmesini güzelce çırptım.(Ben içine birazda acı sos ekledim.)

- Hazırladığım sosu semizotuyla iyice harmanladım.Üzerine salamı, jalepon biberimi ve dil peynirimi serpiştirdim.

- Afiyet olsun.

PS : Tarifi iki gün önce yaptım ama aşkım (ki semizotundan nefret eder zevksiz:) yalvarırım bir daha yap deyip duruyor.

PS 2 : Tarifteki salam biraz daha fazla konabilir.Tamamen sizin zevkinize kalmış ama semizotunu sevmeyen fastfood meraklılarının daha çok hoşuna gidecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder