Blog

Etiketler

Perşembe, Nisan 23

Lazanya Tarifi


Çok sevdiğim kedi Garginin en sevdiği yemek olan lazanyanın aslında makarnadan yapılan bir yemek olduğunu öğrendiğimde yaşadığım hayal kırıklığını anlatamam.Nedense lazanyanın çok lezzetli bir balık olduğunu hayal etmiştim.

Çok sevdiğim bir arkadaşımın evine ilk gittiğimde bana lazanya pişireceğine söz vermişti, ama nedense ilk yediğimde lazanya aşırı kalın yufkadan yapılan kıymalı böreği anımsatmıştı.

Sevgilimin makarna aşkı bana tekrardan lazanyayı anımsattı ve bizde beraberce lazanya yapma denemelerine giriştik, zamanla lazanya konusunda ustalaştık.Buyrun buda son lazanyamız;

Malzemeler ;
- 1 paket lazanyalık makarna (Ben Barillanın lazanyasını öneririm.)
- Beşamel sos (Benim tarifimdeki miktarlar tam olarak yetiyor.)
- 200 gr yağsız kuzu kıyma (Ben kıyması az olanı daha çok sevdiğim için az kullandım siz isterseniz miktarı arttırabilirsiniz.)
- 2 adet kırmızı dolmalık biber
- 2 adet yeşil dolmalık biber
- 2 adet sarı dolmalık biber (Türkiyede pek sarı biber kültürü olmadığından sanırım çok nadir bulabiliyorum, bulduğumdada genelde çok kalın kabuklu oluyorlar o yüzden bence küçük olanları tercih etmeye çalışın.)
- Salsa sos (İsterseniz sadece domates rendeleyip onuda kullanabilirsiniz ama biz bu şeklini daha çok seviyoruz.)
- 1 su bardağı rendelenmiş kaşar
- 1 paket tost kaşarı (İsterseniz bunun yerinede rendelenmiş kaşar kullanabilirsiniz ama kaşar rendelemekten yemek yapmaya geçmeniz zor olabilir.)

Lazanya Tarifi ;

- Bütün biberleri mikrodalgamın ızgara bölümüne koyup en sıcağı ayarladıktan sonra 10 dakika közledim. (İsterseniz ocak üzerindede közleyebilirsiniz ama ocağın temizliğinden beni soruml tutmayın lütfen;) Közlenmiş biberlerin kabuklarını soyup, hepsini julyen usulü doğradım.

- Kıymayı az yağ ile kavurup, kenara koydum.Beşamel sos tarifime göre pişirip ikiye ayırdım.Yarısına kavrulmuş kıymamı diğer yarısına rendelenmiş kaşarımı ekleyip iyice karıştırdım.

- Borcamımı yağlayıp üzerine kıymalı sosumun 1/3 ünü sürdüm, üzerini lazanya dilimleriyle kapattıktan sonra gene kıymalı sosumun 1/3 ünü sürdüm.Biberlerimin yarısınıda ekledikten sonra üzerine kaşarlı sosumun 1/2 sini ekledim.

- Tekrardan lazanyayla kapladıktan sonra, üzerine kıymalı sosumun kalanını,biberlerimi ve kaşarlı sosumu döküp üzerine ince olacak şekilde salsa sosu sürdüm.

- Fırınımı 375 derece ve 20 dakikaya ayarladım, fırın durunca üzerine tost kaşarlarımıda ekledim ve aynı ısıda 10 dakika daha pişirdim.(Burada önemli olan kaşarları yakmadan erimelerini sağlamak.)

- Dilimledikten sonra üzerine ılık salsa sosumu ekleyip (Mikrodalgada ısıtabilirsiniz.) biberiyeyle süsleyip servisini yaptım.

- Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder