Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Cuma, Şubat 13

Çikolatalı Meyve Sepeti


Yarın 14 Şubat sevgililer günü sevgimle ikinci defa sevgililer günü kutlayışım olacak.
İlkini buz gibi bir sahilde dişlerimiz takırdayarak kutladık.
Bu sefer ne yapacağız bilemiyorum henüz.

Tabiki bunu okuyan herkes öküz müsün kızım sevgililer günü yarın diyecektir ama , daha dört gün önce yıldönümümüzü kutladık.İşin kötüsü o zamanda paramız yoktu ve aslında ben yapmak istediğim hediyeyi Ankara'ya gönderemiyordum sadece İstanbul'a gönderim yapıyorlardı.Ama olsun pes etmek yoktu ve bende kendi imkanlarımla yapmaya başladım hediyemi , beklediğim kadar güzel olmadı ama olsun evde kendi imkanlarımla yapabileceğim en güzel hediyeyi yaptım.
Şimdi yaptığım hediyenin tarifini vereyim.

Malzemeler;

- 3 yada 4 adet muz
- 2 yada 3 adet kivi
- 20 yada 30 adet çilek
- 1 adet greyfurt
- 1 adet portakal
- 2 adet kırmızı elma
- 2 adet yeşil elma
- 2 paket bitter çikolata
- 2 paket sütlü çikolata
- 1 paket beyaz çikolata
- Hindistan cevizi tozu
- Pasta süsü (eti pufların üzerindeki renkli granüller :p)
- Antep fıstığı tozu
- 2 yada 3 adet kocaman patates 

Kullanılacak Aletler;

- Yıldız kurabiye kalıbı
- Kalp kurabiye kalıbı
- Ucu sivri ve keskin bir bıçak
- Çöp şiş
-Alüminyum folyo
- Salata kasesi

Çikolatalı Meyve Sepeti Tarifi;

Salata kasesi ve patatesler alüminyum folyo ile sardım.(Eğer güzel ve derin bir sepetiniz varsa salata kasesi olarak onuda kullanabilirsiniz.)Bütün meyveleri iyice yıkadım.Greyfurt ve portakal harici meyvelerimi soyup iri iri doğradım.Bu arada çikolataları küçük küçük kırıp kaynar suyun içine oturttum.Yanlız ayrı ayrı ısıttım çünkü süslemede her rengi ayrı ayrı kullanacağız.(Eğer microdalga fırınınız varsa derin bir kaba koyup microdalgada çikolataları eritebilirsiniz hem işiniz kolaylaşır , hemde  zaman kaybetmemiş olursunuz.)(Ayrıca careefour'da isviçreden gelen microdalgada 30sn'de eriyen bir çikolatada var ama 15 TL o yüzden ben tercih etmedim açıkçası)İri iri doğradığım meyveleri şişe taktım.Bazılarını erittiğim bitter çikolataya ,bazılarını ise erittiğim sütlü çikolataya batırıp çok hızlı bir şekilde patatese batırdım.(Bu işlemi yaparken çikolata biraz patatese bulaşıyor ama , işlem bitiminde donan çikolata alüminyum folyonun altında çok güzel bir çikolata yolu oluşturuyor.)Onlar kururken greyfurt ve portakalın kenarını (kabuklarıyla) kesip , üzerine kalp kalıbı koydum ucu sivri bir bıçak yardımıylada kestim.Diğer yarısınada aynı işlemi üzerine yıldız kalıbı koyarak yaptım.

En sonunda en zevkli kısım kaldı.Bu arada çikolata kısmen kurudu ,üzerine erittiğim beyaz çikolatayla ve antep fıstığı tozuyla şekiller yaptım.Kestiğim portakal ve greyfurt kabuklarını boşluklara koydum.Kalan boşluklarıda renkli pasta granülleriyle doldurdum.

Sevgilim süprizime ne tepki verdi bilmek istersiniz diye yazıyorum çikolatalı meyve sepetinden çok benim elimin yüzümün hatta bacağımın çikolata olmasıyla dalga geçip ''Sen bu çikolatalı meyve sepetinden daha çok çikolataya bulanmışsın'' dedi.Ama boşuna ben yedirtirmiyim kendimi :)

Genede  İstanbul'da oturuyorsanız sipariş verin derim ben.Benimki kadar eğlenceli olmaz ama bir erkeğe verilebilecek en güzel çiçek olur.Heleki sizin sevgilinizde benim kadar yiyeceği şeyintadından önce ;kokusuna , görünüşüne önem veren bir boğa erkeğiyse.Ama genede siz sipariş verin derim ben belki benimki kadar eğlenceli olmaz ama olsun sanırım çok daha kolay ve lezzetli olur.(E tabii koluma , bacağıma döktügüm çikolatalarla ettiğim masrafıda eklersek çok daha ucuza gelir.)

PS:Yazımın başındaki fotograf benim yaptığım çikolatalı meyve sepetine ait değildir.Benim yaptığım fotosu çekilebilecek kadar uzun kalmadı çünkü.

PS:İstanbul'da yaşıyorsanız diye sitenin adını veriyorum.''magicfruitflowers.com''







1 yorum:

  1. www.istanbulmeyvesepeti.com da da aynı şekilde çikolata kaplı ve lezzetli sepetler yapıyor ona da bir bakın derim.

    YanıtlaSil