Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Cuma, Şubat 27

Mikrodalgada Mantı Tarifi


Giderayak aşkım ne olur manrı yapta git dedi.Kıyamam annesi yok aşkım yanında .Ama tutturdu kızartma mantısı isterim diye.Oha dedim artık onun tarifinide bilidiğimi biliyor ama çok uzun sürdüğü ve genelde kızlarla toplanıp yaptığım için yapamadım.Ayrıca mutfağımın kapısı yok.Kızartma yaptığım zaman evden koku çıkmıyor.Havalar birazcık ısınsın, ben sana kızartma mantıda yaparım diyip kandırdım.

Malzemeler ;

- 3 bardak un (Ben organik un kullanıyorum, ayrıca unumu elemeden kullanmıyorum.)
- 10 gr maya (Yaş maya kullanmanızı öneririrm.)
- 3 çay kaşığı tuz
- 1 yumurta
- 1 yemek kaşığı yoğurt (Ben light yoğurdu süzüp kullanıyorum.)
- 1 kahve fincanı su
- 150 gr kadar kıyma (Ben antrikottan çektiriyorum, hatta bu sefer satır kıyması yaptırdım çok daha lezzetli oluyor.)
- 1/2 çay kaşığı kırmızı toz biber
- 1/2 çay kaşığı karabiber
- 5 dal maydanoz
- 1 kahve fincanı zeytinyağı (Ben tereyağı kullanmıyorum, ama siz isterseniz tereyeğıda ekleyebilirsiniz.)
- 2 adet domates (Ben bu mevsimde domates kullanmıyorum yerine yazdan annemin rendelediği domatesten 1 su bardağı kadar kullandım.)
- 1 çorba kaşığı domates salçası
- 1 çorba kaşığı biber salçası
- 1 kahve fincanı kaynamış su
- 1 tatlı kaşığı pul biber

Mikrodalgada Mantı Tarifi ;

- Unun ortasını açıp mayayı, tuzu, yumurtayı, yağı ve yoğurdu ekledim.Malzemelerle bulamaç haline getirdikten sonra suyu azar azar ekleyerek ele yapışmayan bir hamur elde ettim.Hamurun üstünü nemli bezle örtüp dinlendirdim.

- Satır kıymamı, kıyılmış maydanozu, tuz, karabiber ve kırmızı biberi iyice yoğurdum.Ağzını kapatıp buzdolabında dinlenmeye bıraktım.

- Dinlenen hamuru birkez daha yoğurup Minik minik bezeler kopardım.Hamuru ince açtım.(Hamur açmayı çok zor sanardım eskiden ama artık annemin öğrettiği gibi küçük bezeler koparıp gözleme büyüklüğünde açıyorum.Mantı kesme makinemi üzerine yerleştirip minik minik mantlılarımı elde ediyorum.)Sizde isterseniz gözleme büyüklüğünde açıp kesebilirsiniz ama mantı kesme makinesini öneririm.(Ben 5 ytlye almıştım.)

- Hazırladığım kıymalı harcı mantılarımın üzerine koyup kapattım.Kaynattığım suya 1 çay kaşığı tuzu ekleyip, mantılarımla birlikte fırın kabına koydum.Mikrodalgamı 800 wattta 8 dakika çalıştırdım.(Mikrodalganız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayın.)

- Sosu hazırlamak için yağı mikrodalga kabına koyup domatesleri ekledikten sonra, mikrodalgamı 400 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 2. dereceyi ayarlayın.) 3 dakikaya ayarladım.Bir fincan kaynar suda erittiğim salçalarımıda, domateslerime ekleyip gene 400 watta 3 dakika beklettim.Üzerine pul biberimide ekleyip 800 watta 1 dakikayı ayarladım.

- Mantılarımı süzüp üzerine sarımsaklı yoğurt ekledim sosumdanda bolca ekleyip üzerine nane ve sumak ekledim.

- Afiyet olsun.

PS: Mantıyı yazıyı yazdığımdan daha kısa sürede yaptım, kesinlikle deneyin gözünüzde büyüttüğünüz kadar zor olmadığını farkedeceksiniz.Başlarda bana da çok zor geliyordu ama şimdi normal yemek kadar kolay geliyor.

PS 2: Kızartma mantı kolay değil.Neden yapmadın deme sonra aşkım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder