Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Pazar, Şubat 15

Mikrodalgada Ev Döneri Tarifi

Yeni bir blog sahibi olduğum için diğer blogları gezip yazılan yazılra bakıyorum.En güzel isimli bloglar malesef alınmış ve sağolsunlar hiç yazı yazmaya gerek duymamışlar.Yada bir iki gün yazıp bırakmışlar ben blogu açtığımdan beri yazacak o kadar çok şey geliyorki aklıma yazacak zaman bulamıyorum desem yeri yani.Yapıyorum anında yazıyorum.Hatta daha çok yazmak istiyorum.Ama yapmadığım yemekleri uydurup yazmak istemiyorum.Çünkü yemek yapmaya ilk başladığım zamanlar ne kadar çok uğraştığımı , yemek dergilerindekinin kıvamını tutturamadığım için kendimi çok uzun süre beceriksiz gibi hissettiğimi biliyorum.

Hepiniz Arby'si duymuşsunuzdur.Hatta çoğu zaman önünden geçmişsinizdir.Belki Arby'sten yemek söylemişsinizdir.Ama ne yazık ki çoğu zaman çokta mutlu sonuçlar alamamışsızdır.Çünkü damak tadımıza pek uygun bir tat değildir.Ama sevgilimle beraber Regular Roast Beef'in tadını çok beğenmiştim.Ama dışarda yemek yemek bana pek uygun değil.Bende bu tarifi kendi kendime yapmayı denedim.Tadı pek ona benzemedi ama mükemmel bir ev döneri yaptım.

Malzemeler;

- İki kilo antrikot
- 2 çorba kaşığı tuz
- 1 çorba kaşığı kekik
- 1 çorba kaşığı pulbiber
- 1 çorba kaşığı biber salçası
- Yarım çay bardağı zeytinyağı
- 1 çay bardağından bir tık az süt

Ev Döneri Tarifi;

Süt,  salça, kekik, pulbiber ve tuzu iyice çırptım.(isterseniz 3 diş sarımsağı havanda ezip sosa ekleyebilirsiniz çok güzel lezzet katıyor.Ama buzluğunuz çok buram buram sarımsak kokuyor.)Antrikotları sosa batırıp 3 saat dolapta beklettim.Sonra çıkartıp dilimleri üstüste dizdim.Alüminyum folyoyla sarıp buzdolabıma kaldırdım.(Folyoyu iyice sıkmayın ve boşluk bırakmaya özen gösterin yoksa donduktan sonra açamazsınız.) En az 12 saat buzlukta bekletip microdalgada 5 sn beklettim.Bıçakla kesebileceğim kıvama gelince yukardan aşşağıya doğru kesip microdalganın ızgarasında pişirdim.Tadı  Regular Roast Beef'in yanından bile geçmedi kabul ama Ankara Cici Pikniktede , İstanbul Geliktede yiyemeyeceğiniz kadar lezzetli bir döner oldu.Afiyet olsun derim ben.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder