Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Cumartesi, Şubat 14

Değişik Pasta Tarifi

14 şubat günü sevgilime yapacağım süprizi buldum.Bloguma koymak için eğlenceli fotograflara bakarken bu fotografları buldum.Hemen başladım yapmaya değişik pastamı , sevgilimde bende kremalı pastayı çok sevmediğimiz için bu tarif ilaç gibi geldi .Hemen pastayı yapmaya başladım.Tamamen bu fotograflara bakarak tarif uydurdum.








Malzemeler ;

Köfte'nin Malzemeleri;
- 1 kilo yarım yağlı kıyma
- 1 çay kaşığı karabiber
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 yumurta sarısı
- 1 su bardağı robottan çekilmiş bayat ekmek (ben bayatlayan bütün ekmeklerimi robottan çektirip kavonozla buzdolabına koyuyorum , böylece gerektiği zaman komşulardan ekmek istemem gerekmiyor.)
- 1 çay kaşığının yarısı kadar kimyon
- 1 adet büyük yada 2 adet orta boy soğan
- 3 yemek kaşığı süt(ben pınar light süt kullanıyorum yada AOÇ şişe süt onlar daha yağsız ve daha sağlıklı çünkü)
- 1 çay kaşığı pul biber

Kırmızı Ara Sosun Malzemeleri;
- 2 su bardağı domates suyu
- 1 çorba kaşığı un
- Bir çimdik karabiber
- Arzu edildiği kadar pul biber
- Bir çay kaşığı tuz

Beyaz Üst Sosun Malzemeleri;
- 5 adet iri boy patates
- 2 çay kaşığı tuz
- 2,5 çay bardağı süt
- 1 yemek kaşığı tereyağı

Değişik Pasta Tarifi;

İç Harcın Tarifi;
Köftenin malzemeleri karıştırılıp iyice yoğurdum.İsterseniz iki tanede sarımsak rendeleyebilirsiniz.Köfte harcı üç parçaya ayırıp , her parçası hamur açar gibi merdaneyle açtım.(masaya yağlı kağıt serip üzerinde açarsanız kaldırması daha kolay oluyor.)Her parçayı açtıktan sonra üzerine yuvarlak kek kalıbıyla kestim.Benim evimde balık tavası vardı ,oldukça geniş olduğu için içinde gayet rahat pişirdim.Ama kısık ateşte uzun süre pişirdim çiğ kalmasını istemedim.

Kırmızı Ara sosun Tarifi;
Unu tereyağında kavurduktan sonra domates suyunu azar azar ilave ettim .Topaklanmaması ve akıcı krema gibi kalması çok önemli gerekirse , domates suyunu arttırabilirsiniz.

Beyaz Üst Sosun Tarifi;
Patetesleri haşladım.(Doğrayıp dilimlerseniz ve su kaynamadan tuzunu atarsanız hem çok hızlı haşlanacaktır hemde daha lezzetli olacaktır.)Tereyağını erittikten sonra ezilmiş patateside ekleyin bir , iki kere çevirdikten sonra sütüde ekleyip iyice karıştırıdım sert bir krema halini alınca tuz ekleyip ocaktan aldım.

Hazırladığım dev köftelerin arasına kırmızı sostan koydum her kata bol bol sos koyduktan sonra ,en üstüne beyaz sosla sıva yaptım.Kırmızı sosun kalanıylada aşkımın adını yazdım.Mükemmel şirin bir hediye oldu sevgiliminde çok hoşuna gitti.Yanlız benim pastam bu kadar güzel durmadı çünkü biz soğumasına , şekil almasına fırsat vermedik.Sizede soğutmamanızı öneririm herkesin sevdiği lezzetler hem çok güzel bir dilimde karıştı hemde çok şık bir hediye oldu.

PS:Sevgilimde bende yemek yemeyi çok seviyoruz.Bu yüzden yapılabilecek en güzel hediyeyi yemeklerde buluyoruz.

PS:Aşkımda bana dünya tatlısı pembe bir fotograf makinesi aldı ben onu çook seviyorum sanırım oda beni bizim dünyamız ikimizden oluşuyor.Hımmm ama ben bu dünyayı yakında üç kişilik yapıp ona süpriz yapıcam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder