Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Pazar, Şubat 22

Mikrodalgada Bayat Ekmek Böreği

Doğaya duyduğum saygıyı anlatmıştım bununla ilgili sürekli yaptığım bir tarifi vermek isterdim.O yüzden az önce uzun süredir yaptığım, tarifimi mikrodalgada uyguladım.Hemen size de yazmak istedim kesinlikle çok güzel ve ucuz bir tarif kesinlikle hem tam bir öğrenci yemeği, hemde benim gibi hiçbir şeyi çöpe atmak istemeyen insanlar için çok gerekli bir tarif.

Malzemeler ;

- 1 adet bayat ekmek
- 2 su bardağı peynir (Evde hangi peyniriniz varsa onu kullanın, ben evdeki tüm didiklenmiş peynirleri kullanıyorum.)
- 2 adet sosis
- 1 kaşık tereyağı (Ben tereyağı kullanmadım, onun gerine sprey yağ kullanıyorum içinde soya yağı var ama tereyağı kokusu veriyor.)
- 2 çay kaşığı tuzot

Mikrodalgada Bayat Ekmek Böreği ;

- Bayat ekmeklerin fazla içini çıkardım.Elimle küçük parçalara böldüm.Üstüne çıkacak kadar (yaklaşık 3 su bardağı ) kaynar su ekledim, 2 çay kaşığı tuzotu ekledim.Mikrodalgamı 800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.derece) 3 dakika çalışrırdım.
- Ekmeklerimi çıkarıp süzgeçe koydum ve soğuyana kadar bekledim.Soğuduktan sonra elimle sıkaraksuyunu iyice akıttım.Tepsime sprey tereyağı sıkıp ekmeklerimi üzerine dizdim.Arasına sosis ve peynirlerimi koyup üzerine bir kat daha ekmek döşedim.(Ben en üstüne dil peyniri yada eski kaşar koyuyorum ama siz koymasanızda olur.)
- Mikrodalgamı 800 wattta 12 dakika çalıştırdım.Kapağını açmadan önce 5 dakika dinlenmeye bıraktım.
- Afiyetle yedim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder