Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Pazartesi, Şubat 16

Mikrodalgada Patlıcan Salatası Tarifi

Aslında ilk önce bu salatayı yaptım ama siteme koysam mı, yoksa salata mikrodalga ne alaka derler diye düşündüm ama kararımı verdim.Patlıcan salatasını çok severim, aslında her yaz hemen her gün bahçemizde ateş yakıp yeriz ama kışları ancak hazırları alıyordum.Ama mikrodalga sağolsun 10 dakikada közleniyor.
Köz tadı veriyor mu?
Hayır.
Patlıcan salatası özlendiği zaman yapılır mı?
Kesinlikle evet.
(İsterseniz ocağın üzerindede közleyebilirsiniz ama bana sonrasında temizlik yapmak çok zor geliyor.)

Malzemeler;

- 2 adet patlıcan
- 2 diş sarımsak
- 1 adet kırmızı biber
- 1 adet domates
- 2 adet sivribiber
- Yarım limonun suyu
- Koruk ekşisi
- Sirke
- Zeytinyağı 

Mikrodalgada Patlıcan Salatası Tarifi ;

Patlıcanların 3-4 yerine delik açıp her bir tarafını ızgarada 10 ar dakika pişirdim.Patlıcanları iri iri doğrarken kırmızı biber,sivri biber ve domateside mikrodalgada ızgaraya koydum onlarıda her bir tarafını 3'er dakika pişirdim.Kırmızı biber ve sivri biberin kabuklarını soyup, julyen usulü kestim.Domatesinde kabuğunu soyup, küp küp doğradım.Sarımsakları havanda dövüp, üzerine sarımsak, zeytinyağı, limon ve koruk ekşisini iyice çırpıp, patlıcanların üzerine döktüm.

Artık mikrodalgam sağolsun en fazla 40 dakikada harika bir sofrayı çıkarabiliyorum.En kötü günümüz böyle olsun diyorum.Ve hemen yeni tarifime geçiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder