Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Cuma, Şubat 13

Satır Köfte Tarifi

Canım sevgilime satır köfteyi aldığım güne lanet mi etsem?Yoksa çok sevdiği birşeyi ona tattırdığım için şükür mü etsem bilemiyorum.Satır köfte bildiğim kadarıyla Edirne'de meşhur gelin görün ki ben Erzurum'luyum , İstanbulda doğdum (özellikle belirtmek isterim Bakırköy'de).Orta okulu Yalova'da , liseyi Bolu'da ,Üniversiteyi ise Ankara'da okudum.Buradan da anlaşılacağı gibi sürekli doğuya doğru bir kayış var.Erzurum'u hiç görmediğim halde , hep o tarafa doğru bir akışım oldu.Bu kadar şehirden siz hiç Edirne'yi yada en azından komşusunu gördünüzü mü ?Yok işte ben Edirne'ye tatile dahi gitmedim kimse kusura bakmasın.Ama sevgilim seviyor işte ve benim yapmamı istiyordu.Bundan bir ay önce yaptım , fakat satır köfte değil kösele köfte oldu.Ama bugün tekrar yaptım.Hatta az önce yedik , daha önce yediğimiz hazır köftelerden çok daha lezzetli oldu.Bu tarifi ve yaptığım düzenbazlığı :)) anlatmak istiyorum.

Malzemeler;

- 500 gr yağsız sinirsiz kuzu budu (isterseniz koyun budu yada kuzu bonfileside kullanabilirim.)
- 1 adet orta boy kuru soğan
- 5 diş sarımsak
- Yarım çay kaşığı kimyon
- Yarım çay kaşığı karabiber
- Çay kaşığının ucuyla nane (bu ölçüyü hiç sevmem ama çeyrek kaşık demekten iyidir diye düşündüm tabii taktir sizin)
- Çay kaşığının ucuyla kekik
- Arzulandığı kadar pulbiber (acı sevseniz dahi pulbiberi abartmamanız öneririm)
- Yarım çay bardağı un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 adet yumurtanın sarısı

Satır Köfte Tarifi;

Önce düzenbazlığımdan bahsetmek istiyorum.Geçen sefer yaptığım kösele köfteden aldığım sonuca üzülürken kasabıma sordum.Kendisinin verdiği cevabı aynen yazıyorum ''Abla sen satır kıyması yapmayı makyaj yapmakla karıştıdın heralde ona erkek gücü lazım ,satırla doğrayacan sonra dövecekle dövecen , ooooo .Yapaman abla sen dedi'' peki ben ne yaptım ''İyi  Necati ben yapamazsam sen yaparsın dedim.'' Hiçbir esnaf benim kadar çok konuşan bir insanın diline düşmek istemez.(Hele ki yarım kilo satır kıyması için.)Bu arada satır kıyması taze etten yapılırmış bunuda Necati'den öğrendim sağolsun.Etten kıyma yapma derdimde bittikten sonra bütün malzemeleri katıp iyice yoğurdum .Yarım saat ağzı kapalı bir kapta dolapta beklettim.Dinlenmesi bitince normal köfteden biraz daha büyük yuvarladım.Az yağda her iki tarafıda pişen satır köfteler , servise hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder