Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Perşembe, Şubat 12

Çiçek Bamya Tarifi

Bloglarda verilen yemek tariflerine gıcık oluyordum başlarda .Çünkü bildiğim en güzel bloğun sahibi tamamen özgün yazılar yazıyordu.Ama ben bugün birkez daha anladım ki eğer bloglarda yemek tarifi olmasa ben ve benim gibi beceriksiz insanlar asla yemek yapamazdı.

Mesela bugün hiç bilmediğim (hatta yemediğim )bir yemeğin tarifini bloglardan buldum.İki hafta önce annemin arkadaşından duyduğum çiçek bamyayı çok merak ettim.Tesadüfen alışveriş ederken karşıma çıkıncada almadan duramadım tabiiki.Zaten bu merakım nedeniyle aile bütçesine çok büyük delik açtı :)Ama napiim ben meraklı ve minik bir fareyim.

Bu kadar dedikodu yaptıktan sonra artık tarifi vereyim.

MALZEMELER :
- 50 gr kuru çiçek bamya (Kilosu 55 TL bunu söyleyeyimde niye o kadar az denmesin ;)
- 3 adet orta boy domates
- 1 adet kırmızı yada beyaz soğan
- 2 yada 3 adet sivri biber 
- 1 bardak Cappy domates suyu (Burada marka ismi vermem gerekiyor ne yazık ki domates suları arasında en lezzetli ve en kıvamlısı Cappy)
- 1 tahta kaşığı zeytin yağı
- 1 yemek kaşığı salça

İSTEĞE BAĞLI MALZEMELER:
Etli istenirse;

- 250 gr dana kıyma
YADA
-250 gr kuşbaşı kuzu eti
YADA
- 2 tane haşlanmış ayıklanmış tavuk but

Ekşili istenirse;

- Yarım çay bardağı nar ekşisi
YADA
- Yarım çay bardağı koruk ekşisi
YADA
- Bir limon
YADA
- Bir salkım koruk(Havanda ezilip suyu pişmeye yakın yemeğe eklenecek)

ÇİÇEK BAMYANIN TARİFİ

Önce bamyayı üç su bardağı su ve bir yemek kaşığı sirkeyle toplam 15dakika kaynattım.Suyunu süzüp soğuk sudan geçirdim.Soğanı yemeklik doğrayıp , iyice kavurttum (Kime mi?Sevkilimeeeeee).Bende o arada domatesleri doğradım.Domatesleride ekledikten sonra önceden haşladığım ve didiklediğim iki adet tavuk butu ekleyip kapağını kapattım.(Eğer kıyma yada kuzu eti tercih edilecekse ; kavrulmuş soğanın içine et eklenip etin rengi değişene kadar kavrulur.)Haşlanıp soğuk sudan geçirdiğim bamyalarıda  ekledim.Salçaya sıcak su ekleyip erittikten sonra yemeğin üzerine ekledim.Kapağını kapatıp , ocağı en kısığa aldım.30 dakika bekleyip ara ara karıştırdım.Ocaktan almaya yakın koruk ekşiside ekledim (bu arada ekşiye bayılıyorum , hatta sabahları kalktığım anda bile turşu suyunu kafama dikrim).

Tadımı hayatımda yediklerimin en iyisiydi.Çok becerikli olduğumdan değil çiçek bamya çok ama çok lezzetli olduğundan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder