Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Çarşamba, Şubat 18

Mikrodalgada Ballı Kereviz Tarifi

Kerevizi çok seven ben asla kerevizi sevmeyenlere anlam veremem.Portakallısı var, yer elmalısı var, çorbası var, yalancı çerkez tavuğu var nasıl olurda bu kadar lezzetli çeşitleri olan bir sebze sevilmez ki buyrun bu tarifi deneyin bunuda sevmezlerse korkmayın başka tariflerde veririz :) Bu tarifi ben çok beğendim ama portakallısının yerini tutamaz, portakallı kereviz benim aşkım çünkü.

Malzemeler;

- 2  orta boy kereviz
  
- 1 adet orta boy havuç

- 1 yemek kaşığı sirke 
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı 
- 1 tatlı kaşığı bal 
- 2 taze soğan
 dalı  
- 1 çay kaşığı tuz 
- Yarım çay kaşığı karabiber
- 1 çay kaşığı pul biber

Mikrodalgada Ballı Kereviz Tarifi ;

Kerevizleri soyup birkaç yerinden çatalla deldim, bir fırın kabına yerleştirdim ve ağzını kapakla kapattım.800 wattta 4 dakika pişirdim.
Kabı fırından alıp, kerevizlerin diğer tarafını çevirdim ve içine küp küp doğranmış havuçları ve 1 çorba kaşığı suyu ekledim.(gene 4dakika). Kerevizlerin sap bölümlerinden ince bir kapak kestikten sonra, her birini soyup, ince ince dilimledim. Kereviz dilimleri ve havuç dilimlerini servis edeceğiniz kaba karıştırarak yerleştirdim.
Sirke, tuz, pul biber ve karabiberi
  cam kâsede karıştırın üzerine zeytinyağını ve balı katıp içine 1 yemek kaşığı su kattım.(Mikrodalgada susuz yemek pişirmeye kalkmayın.)Kaseyi 800 wattta 1 dakika ısıttım.Taze soğanların yeşil bölümlerini ince ince doğrayıp hazırladığınız kereviz ve havucunda üzerine serpin.Mikrodalgada ısıtılan sosu en üstüne ekleyin.Servize hazır. 

PS: Benim gibi bir salata canavarı için çok harika ve çok hafif bir tarif.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder