Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Salı, Şubat 17

Mikrodalgada Kupa Browni Tarifi

Eğer benim gibi tek başınıza tatlı yapıp yiyorsanız.Kupada browni yapıp yemenizi öneririm.Hem çok pratik, hemde bir seferde pişirip yiyebiliyorsunuz.

Malzemeler;

- 1 çay bardağı süt (eskiden annelerimizin kullaığı küçük çay bardağı)
- 4 yemek kaşığı un
- 1 yemek kaşığı kakao
- 1 tatlı kaşığı damla çikolata
- 1 tatlı kaşığı fındık
- 3 yemek kaşığı şeker (daha öncede söylediğim gibi ben esmer şeker kullanıyorum, ama siz beyaz şeker kullanmak isterseniz 2,5 yemek kaşığı beyaz şeker kullanın yoksa çok tatlı olur.)
- 1 yemek kaşığı zeytinyağı
- Yarım çay kaşığı kabartma tozu 

Mikrodalgada Kupa Browni Tarifi

Bütün malzemeleri iyice çırpıp genişçe bir kupanın içine doldurdum.(Kupanın yarısından daha az doldurmalı yoksa kabaracağı için taşma yapabilir.)Altınada taşarsa fırını temizlemekle uğraşmayayım diye düz bir tabak koydum.Mikrodalgada 600 watta 3 dakika pişirdim.(dereceli mikrodalgalarda 3.derecede ayarlanabilir.)Üzerine çatalın arkasını batırıp uzun bir çukur açtım, çukurun içini dondurma ve çikolata sosuyla doldurdum.Soğutmadan sindirdim tabii :)

PS:İsterseniz içine damla çikolatada ekleyebilirsiniz benim evimde hiç kalmadığı için ekleyemedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder