Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Perşembe, Şubat 26

Mikrodalgada Karışık Sebze Böreği

Benim için sebzesiz bir hayat olmazsa olmaz ama çevremdekilerin çoğu eskiden sebze olarak sadece patatesi biliyordu.Ama sevgilime ve kardeşime sebze yedirebilmek için ben çok fazla yol geliştirdim, buyrun size bugünde sebze tarifleri vereyim.

Malzemaler ;

- 1 adet pırasa (Sadece beyaz bölümünü kullandım.)
- 3 parça brokoli
- 1 adet kabak
- 3 parça karnabahar
- 10 adet mantar
- 4 diş sarımsak
- 1 adet kırmızı biber
- 1 adet yeşil biber
- 1 adet sarıbiber (Sarı biber kullanmak zorunda deplsiniz ben yemeklerime verdiği rengi sevdiğimden kullanıyorum.)
- 1 bardak beyaz peynir
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1/2 çay kaşığı karabiber
- 1 çay kaşığı pul biber
- 1 çay kaşığı çörek otu

Mikrodalgada Karışık Sebze Böreği ;

- Pırasayı,kabağı,karnabaharı, biberlerimi ve brokoliyi derin mikrodalga kabına koydum, üzerine 2 bardak kaynamış su ekledim.Ağzını kapattım mikrodalgamı 600 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 3.derece.) 5 dakikaya ayarladım.Kalan suyu süzdüm.
- Haşladığım biberleri kabuklarını soydum.Bütün sebzeleri çatalla ezdim.Peyniri, zeytinyağını, tuzu, karabiberi ve pul biberi ekleyip iyice harmanladım.
- Mikrodalga kabımın dibini sprey yağ ile yağlayıp üzerine harmanladığım sebzelerimi yaydım, üzerine çörek otumu serpip mikrodalgamı 600 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 3.derece.)4 dakika çalıştırdım.
- Afiyet olsun.

PS:Bu tarifin üzerine yoğurt eklemenizi öneririm.Ve soğumadan ılıkken tüketin.Özellikle sebze tüketmeyen kişiler için çok lezzetli bir tarif, kesinlikle eğer gelişme çağında bir çocuğunuz varsa sık sık yapıp tüketin derim ben.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder