Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Pazartesi, Şubat 16

Mikrodalgada Sebzeli ve Etli Güveç

Ve tabii ki bizim sofralarımızın olmazsa olmazı et yemeğide yapmam lazımdı bu tarif tamamen şahsımın uydurmasıyla üretilmiştir.Ama tarifimin diğerlerinin hepsinden daha iyi olduğunu iddaa edebilirim.Elimin lezzetinin iyi olduğunu söylemem gerekiyor sanırım.(Bu arada gurme olan kardeşim ne yazık ki benim yıkadığım salatayı dahi yemez turşu suratlı şey)

Malzemeler ;

- 1 çay bardağı un (eski tip küçük çay bardağı)
- 1,5 kg kuzu eti
- 3 orta boy soğan
- 1 adet havuç
- 1 adet kereviz
- 1 adet yer elması
- 7 adet mantar
- 2 diş sarımsak 
- 1 çorba kaşığı biber salçası
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 1 çay kaşığı kekik
- 1 adet defne yaprağı (ben hep et ve balık yemeklerinde kullanıyorum, kesinlikle çok lezzetli oluyor.)
- 1 çay kaşığı tuz
- 1/2 çay kaşığı karabiber
- 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
- Bir su bardağı şarap (bu tamamen isteğe bağlı, şarap yoksa yada kullanmak istemiyorsanız iki yemek kaşığı sirkenin üzerine süt ekleyip, hazırladığınız bu bir bardaklık karışımıda ekleyebilirseniz.)

Mikrodalgada Sebzeli ve Etli Güveç;

Etlerin üzerine 2 su bardağı su ekleyip ağzı kapalı bir şekilde, 800 watta 8 dakika haşladım.Tereyağı cam bir güveçte 800 watta (yada 4.dereceye ayarlayabilirsiniz.)20sn eritittim.Üzerine un eklenip karıştırdım.Et suyunu ve şarabıda katıp 800 wattta 20 sn beklettim.Mantar dışındaki bütün malzemeleri katıp ağzınıda kapatıp 8 dakika pişirdim.Etlerin diğer tarafını çevirip üzerinede, mantar ekledim.800 wattta 10 dakika daha pişirdim.Bu tarifi şiddete öneriyorum.

PS:Mikrodalga fırınlarda 10 dakikadan daha uzun süren bir yemek yaparsanız lütfen 5 dakika bekledikten sonra çıkarın yoksa hem eliniz yanıyor,hemde yemek çok sıcak olduğu için tadına dahi bakamıyorsunuz.(Tecrübeyle sabittir.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder