Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Perşembe, Şubat 19

Mikrodalgada Mercimek Yemeği Tarifi


Artık kararımı verdim bütün yemeklerimi mikrodalgada yapıyorum.Ders çalışıyorum yarım saat ara veriyorum, yemeğimi hazırlayıp yiyorum.Paket servisten bile hızlı (Malum yemeksepeti.com 45 dakikada getiriyor.) yemeğimi hazırlıyorum.Umarım mikrodalgam bozulmaz çünkü doğalgazıma çok az para ödüyorum.Elektirik faturamında çok kabarık geleceğini sanmıyorum en dandik fön makinesi bile 1000 watt harcıyor, mikrodalgam ise 800 watt.

Malzemeler ;

- 1 su bardağı mercimek
- 1 adet domates (Benim anneciğim domatesi yazdan hazırlıyor, eğer yazdan doğranmış domatesiniz varsa 1 tahta kaşığı doğranmış domateste koyabilirsiniz.)
- 1 adet orta boy soğan
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 tatlı kaşığı domates salçası
- 1 tatlı kaşığı biber salçası
- 2 bardak sıcak su
- 1 çay kaşığı pul biber

Mikrodalgada Mercimek Yemeği Tarifi ;

Mercimeği ılık suda yıkadım.Zeytinyağını mikrodalgada 800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4. dereceyi ayarlayın.) 20 saniye ısıttım, üzerine soğanımı rendeleyip gene 800 wattta 1 dakika daha mikrodalgaya koydum.Domatesleri ve mercimeği ekledim üzerine salçalarımı iki bardak suda eritip ekledim.Pul biberimide ekleyip (Benim salçalarım tuzlu olduğundan tuz eklemedim ama sizin salçanız tuzsuzsa biraz tuz ekleyin.) 800 wattta 5 dakika mikrodalgaya verdim.Açıp karıştırdım  800 watta 5 dakika daha pişirdim.

PS:Ben kendimi taktir ediyorum ama beceri benim mi? Mikrodalganın mı bilemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder