Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Cuma, Şubat 20

Karamelli Pasta Tarifi

Sevgili arkadaşım benim blogumu her gün takip ettiğin için sağol.Yazdığım yazıların okunduğunu bilmek güzel.Ama durup dururken bana telefon açıp 'Sevgilime pasta yaparmısın?' diye aramak nerden çıktı anlayamadım.Meğer birtanem sevgilisine pasta yapmış ama sevgilisi bir çatal yiyip püskürmüş.Oda benden sevgilisine pasta yapmamı istiyormuş.Ben sevgilime çok güzel pastalar yapıyorum tamam, hepimiz toplanıncada başımın etini yiyip bana pasta yaptırıyorsunuz ve daha bir dilim yiyemeden hepsini sömürüyorsunuz.Ama sevgiline pasta yapamam ve fıstıkım.Hani tembellikten değil, annem yıllarca bana beceriksiz dedi yaptığım her yemekten bir kaşık alınıp kenara atıldı.Ama şimdi hepiniz 'Ne olur bize yemek yap.' diye kapıma geliyorsunuz.Eskiden başkalarının bloglarını okuyup yemek yapıyordum, şimdi kendi bloguma yazı yazıyorum.O yüzden kötü yemek yapıyorum diye kimsenin çekilmesini istemiyorum mutfaktan, en az iki sene yemek yapın, defalarca çöpe atın yemeklerinizi ama bir süre sonra kimsenin yemeğini beğenmeyip kendi yemeğinizi yapmaya başlayın diye tarifini veriyorum.Ama kusura bakmayın henüz yemek siparişi alamıyorum :)

Malzemeler ;

- 1 adet pasta keki (İsterseniz pandispanya pişirip, ondanda yapabilirsiniz ilerleyen zamanlarda onunda tarifini veririm.(
- 1 paket kakaolu pasta kreması
- 1 paket muzlu puding
- 2 adet muz
- 500 ml süt
- 1 çay bardağı esmer şeker(küçük annelerimizin kullandıklarından.)
- 1 paket krema
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 1 paket vanilya

Karamelli Pasta Tarifi ;

Esmer şekeri, kremayı tereyağını ve vanilyayı bir tavaya koyuyorum.Kaynayana kadar pişirip, iki dakika daha kendi halinde pişmeye bırakıyorum.Karamelim böylece hazır oluyor.
Hazır pasta tabanlarını sütle ıslatıyorum.Kakaolu pasta kremasını tarifteki gibi hazırladım.Islattığım tabanın üzerine pasta kremasını ve hazırladığım karamelin 1/3'ünü döküyorum.Muzlu pudingide 1,5 bardak sütle pişiriyorum.Diğer pasta tabanını kapatıp, muzlu pudingi döküp üzerine kalan karameli döküp 30 dakika dolapta dinlenliriyorum.Muzları ince ince dilimleyip pastamın üzerine diziyorum.

PS:Hadi canım en fazla 15 dakikada oluyor.Dene bak yemezse artık zıkkım yesin.Beğenecektir yeter ki sen sevgini kat yaptığın aşa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder