Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Perşembe, Şubat 19

Sütün Faydaları

Doğrusunu sorarsanız süt içmeyi çok sevmezdim, ama bakkalımdan her gün bir şişe süt isteme gafletinde bulundum işte ama her sabah gelen sütü ziyan etmek istemediğim için tüketmeye başladığımı farkettim.Ya az şekerli bir tatlı yapıyorum, ya krep yapıp tüketiyorum, ya mızır gevreğime karıştırıyorum, o da olmadımı mikrodalgada sütümü kaynatıp üzerine kahve ekliyorum. Ama son iki gündür bir şey farkettim başında boş bulunup söylediğim bir şişe süt bize süt içme alışkanlığı kazandırmış.Ve iki gündür sütümüz kahvaltıya başlamadan bitiyor.Okuldan gelirken bir tane süt daha almak zorunda kalıyorum.Birde ev ortağım (!) içtiği zıkkımı bırakırsa çok sağlıklı insanlar haline geleceğiz.Bende size sütün faydalarını yazmaya karar verdim.

Sütün Faydaları ;

- Öncelikle çocuğuna süt içirmek için her yolu deneyen anneler sizde içinki çocuk sütün iyi bir şey olduğuna inansın.Çocukların günde en az iki bardak süt içmesi gerektiği doğru ama sizinde günde en az bir bardak süt içmeniz lazım.
- Eğer sütünüzü yağsız tercih ederseniz böbrek taşı oluşumuzu engellemiş olursunuz.
- Eğer süt sevmiyorsanız, peynir ve yoğurt tüketimine ağırlık verin.Kalsiyum hapı kullanmanın direk alınacak kalsiyum kadar faydası olmadığı yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıkmıştır.
- Diş çürümesinin önüne geçmek ve 20lik dişinizle ilgili sorun yaşamamak için süt için.Dişlerinizde minik minik ufalanmalar başladıysa süt tüketimini arttırın.
- Yağsız sütü tercih ederseniz kilo kontrolünüz çok daha kolay olacaktır.Sütün açıklanmış faydalarından biride vücut yağınızı düşük tuttuğudur. 
- Günde 3 porsiyon süt yada süt ürünü tüketen kişilerde kalp sorununa daha az görülüyor.
- Düzenli süt tüketen kadınlarda doğumda anomali riski azalıyor.
- Spor yapan kişiler ve sporcular için düzenli tüketilmesi gereken bir içecek.Spor içeceklerine çok rağbet etmeyin onun yerine süt için.
- Her gün süt ve süt ürünleri tüketenlerde idrar yolu iltihabının %79 daha az  görüldüğü respit edilmiştir.
- Önemli beyin sıvılarının oluşturulması için gereken kimyasalların üretimimde çok büyük rol pynar.
- DNA ve kıkırdakların yapımına katılır.
- En kuvvetli antidepresandır.Düzenli içtiğiniz zaman sakinleştiğinizi ve çok rahatlayacağınızı göreceksiniz.(Sıcacık kaynamış sütün içine bir kaşıkta bal eklediğiniz gece kadar çok uyuduğunuzu göreceksiniz.)
- Avrupa'da 20 yıldan uzun süredir depresyon ve kireçlenme tedavisinde alternatif olarak kullanılıyor.Ve günde 500 ml süt tüketen insanlarda kireçlenme ve depresyona en büyük çözüm olduğu karar verilmiş.
- Sirozun erken aşamalarındada kullanıldığında sirozun önlendiği tespit edilmiştir.
- Belli bir kilonun üzerinde hamile kalan anneler, hamileliğiniz boyunca düzenli süt içmeye özen gösterin.Hem kilo kontrolü için faydasını göreceksiniz hemde çocuğunuzun kalsiyum ihtiyacını karşılayacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder