Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Cumartesi, Mart 7

Berliner Tarifi


İnsanın yaşlanması aslında çok kötü bir şey değilmiş.Her geçen gün yaşlanıdığımı hissediyorum ama yaşlanırken olgunlaşmaktan geri kalmadan, içimdeki çocuğuda büyütmüyorum.

İnsanın heycanlarının asla tükenmemesi meğer ne kadar güzelmiş.Sevdiğin biriyle ev eşyası almak, kendinden önce sevdiğin insanın ayakkabısını düşünmek, aşk ne kadar güzel birşeymiş meğer sevdiğin insanın senin için tüm hayatını değiştirmryi kabullenmesi ve dünyayı karşısına alması zaman zaman.

Ben sevgilimi çok seviyorum, dünyadaki her şeyden daha tatlı.Ve hayatımdaki en güzel insan kendisi seni çok seviyorum balım.

Malzemeler ;

- 2 su bardağı un
- 1/2 çay bardağı süt (Küçük çay bardağını ölçü olarak aldım.)
- 3 çorba kaşığı margarin
- 4 çorba kaşığı toz şeker
- 1 paket yaş maya
- 2 adet yumurta
- Meyve marmelatı (Aslında sadece kayısı marmelatlı olanı varmış ama ben evde hangi marmelat varsa onu kullanıyorum.Geçenlerde mikrodalgada yaptığım erik reçelini rondoda çekip kullandım ve çok güzel bir lezzet kattı.)
- 2 su bardağı sıvı yağ

Berliner Tarifi ;

- Unun ortasında bir çukur açıp sütü, şekeri, mayayı, margarini ve yumurtaları ekleyip şekerler tamamen yok olana kadar yoğurdum.Hamuru cevizden azıcık daha büyük koparıp elimle yuvarlak hale getirdim.Üstünü nemli bir bezle örtüp ılık bir yere koydum ve yarım saat beklettim.

- 2 su bardağı yağı tencere boşalttım.Yağ kızınca hamurları içine atıp hamurlar renk alınca diğer tarafınıda aynı şekilde kızarttım.Soğuduktan sonra içine şırıngayla marmelatını ekledim ve çay süzgeciyle üzerlerine pudra şekerimi serptim.

- Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder