Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Çarşamba, Mart 11

Pratik Mantı Tarifi

Bugün sabahtan dersim yoktu bende kahvaltı için börek yapmaya karar verdim ama evde ne yazık ki sadece dört adet baklava yufkam kalmış (Ben börek yapmak için baklava yufkasını tercih edenlerdenim.) bende börek yapmaktan vazgeçip pratik bir mantı tarifi denedim, sabah sabah ne mantısı demeyin bence sizde bu tarifi deneyin.

Malzemeler ;

- 4 adet baklava yufkası (Normal yufka kullanacaksınız 2 adet yufka yeterli.)
- 100 gr kıyma (Antrikottan ve yağsız çektirdim.)
- 1 adet ufak soğan (Yemeklik doğranmış.)
- 15 dal maydanoz (Yaprakları koparılıp ince ince kıyılmış.)
- 1 tatlı kaşığı biber salçası
- 1 tatlı kaşığı domates salçası
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 1 su bardağı kaynamış su
- 3 diş sarımsak (Sabah olduğu için ben sarımsak tozu kullandım.)
- 1 kase yoğurt
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı

Pratik Mantı Tarifi ;

- Soğanı ve zeytinyağını tavaya koyup pembeleşene kadar kavurdum, içine kıymayıda ekleyip biraz daha kavurdum sonra maydanozlarıda ekleyip azıcık daha çevirdim.Soğuması için balkona koydum.(Kıyma ve iç miktarım çok fazla olmadığında 5 dakikada soğudu.)

- Hazırladığım içi yufkalara eşit şekilde paylaştırıp yufkalarımı sarıp rulo yaptım.20 dakika derin dondurucuya koydum.Hafifçe donunca çıkardım.İki parmak kalınlığında kesip mikrodalga kabına yerleştirdim.

- Tereyağını erittim, 1 bardak suda domates salçamı ve biber salçamı erittim.Eritilmiş tereyağımın içine onlarıda ekleyip mikrodalga kabına koydum.Mikrodalgamı 600 watta (Mikrodalganız dereceliyse 3.dereceyi ayarlayın.) 5 dakikayı ayarladım suyunu neredeyse tamamen çekmişti.

- Üzerine sarımsaklı yoğurdumu döküp servis yaptım.

- Afiyet olsun.

PS : İsterseniz üzerine yağ ve kırmızı biber yakabilir yada salsa sosu tarifime bakıp ondanda ekleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder