Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Pazartesi, Mart 2

Mikrodalgada Arnavut Ciğeri Tarifi


Neyse dün yaptığım yemek tarifleri bittiğine göre bu akşam yaptığım yemeğin tarifinide yazayım dedim.Aslında bu tarif benim kurtarıcımdı en fazla 30 dakikada hazırladığım bir tarifti ama bugün mikrodalgada yapmayı denediğim için sanırım iki saatten fazla zaman harcadım.Fakat çok lezzetli bir sonuç aldık.

Malzemeler ;

- 500 gram kuzu ciğeri
- 1 çorba kaşığı un
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 5 adet patates
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 1 su bardağı patates
- 1 çay bardağı taze kaşar
- 1/4 demet maydanoz
- 1 çay kaşığı sumak
- 1 çay kaşığı kekik
- 1 çay kaşığı pul biber
- 1 çay kaşığı tuz

Mikrodalgada Arnavut Ciğeri Tarifi ;

- Patatesi tarifime göre haşladım ve soydum. Tereyağını ve sütüde ekledim, iyice ezip harmanladım.

- Ciğerin içine unu, tuzu, kekiği, pulbiberi ve zeytinyağını iyice harmanladım, mikrodalga kabıma koyup 200 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 1. dereceyi ayarlayın.) 10 dakikaya ayarladım.Mikrodalgam durunca  karıştırıp tekrar 200 watta 6 dakika pişirsim.

- Maydanozların yapraklarını koparıp sumakla karıştırdım. (Soğan benim midemi rahatsız ettiği için ben soğan eklemedim ama siz isterseniz soğanı piyazlık doğrayıp ekleyebilirsiniz.) 

- Püreyi tabağa yaydım, üzerine ciğerimi koydum en üstede maydanozu ekledim.

- Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder