Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Pazar, Mart 1

Mikrodalgada Balık Çorbası Tarifi


Küçükken babamla Kuruçeşmeye balık tutmaya giderdik.Artık babam bisikletiyle tek tabanca gidiyor balık tutmaya.Bir gün çirkin mi çirkin koca kafalı sivilceli gibi bir balık tutmuştum.Babamın bana doğru nasıl koştuğunu unutamıyorum.Tuttuğum balığın adı iskorpitti.Bilenler bilir dikenleri çok zehirli ama çorbası çok lezzetli bir balıktır.

Gece uyku tutmayınca canım çorba istedi.Mercimek çorbası yapmak gözümde büyüdü bende buzluğa baktım.Daha önceden alıp fileto yaptırdığım iskorpitlere takıldı gözüm.Takılmasaydı keşke hem yapıyorum hemde yazıyorum tarifimi.

Malzemeler ;

- 2 adet fileto yapılmış iskorpit
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 1 çorba kaşığı tepeleme un
- 2 adet havuç
- 1 adet patates
- 2 adet sivri biber
- 1 adet iri soğan
- 2 adet defne yaprağı
- 1/2 çay kaşığı kekik
- 10 dal maydanoz

Mikrodalgada Balık Çorbası Tarifi ;

- Bütün malzemleri iri iri doğrayıp üzerine 1 litre su ekledim ağzı kapaklı bir mikrodalga kabına koydum.Mikrodalgamı 800 wattta (Mikrodalganız dreceliyse 4.dereceyi ayarlayın.) 10 dakikaya ayarladım.

- Balıklarımı çıkartıp elimle didikledim.(Fileto olduğu için didiklemek kolay oluyor.)Bu arada sebzeleri mikrodalgada 800 wattta 5 dakika daha pişirmeye bıraktım.Mikrodalgadan çıkarttığım sebzeli çorbanın içine didiklediğim balığıda ekledim blenderdan geçirdim.

- Tereyağıyla unu tavada kavurdum, 1 bardak suda hızlı hızlı karıştırarak erittim onuda çorbama ekledim, incecik kıydığım maydanozuda ekleyip mikrodalgamı 200 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 1.dereceyi ayarlayın.) 2 dakika çalıştırdım.

- Tıpkı işkembe servis eder gibi, sarımsakları dövüp sirkenin içine dolduruyorum, oradan kaşık kaşık ekleyip içiyorum.Bu sefer dondurduğum balıktan yaptığım için çok sevmedim ama bir daha ki sefere balıkçıdan alır almaz yapacağım.

- Afiyet olsun.

PS : İsterseniz yoğurt ve yumurtayla terbiye yapabilirsiniz.O daha çok lezzetli oluyor.

PS 2 : Terbiye tarifi ; 1 yumurta ve 2 kaşık yoğurt çırpılır.Unla beraber çorbaya eklenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder