Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Cumartesi, Mart 21

Süt ve Süt Ürünleri

Basında bir kaç gündür konu edilen ve ciddi sağlık problemlerine neden olan süt ve süt ürünleriyle ilgili bir yazı yazmak artık farz olmuştu.

Malum biz Ankara'da yaşıyoruz bu sayede AOÇ'nin sütlerini içerek bir nebze olsun sağlığımızı kotuyoruz ama ya İstanbul'da yaşayan ailem ne içse daha sağlıklı olur diye düşünürken en güvendiğim marka olan Pınarın internet sitesinde buldum kendimi, mükemmel tasarlanmış bir site istediğiniz tüm faydalı bilgilere bu siteden ulaşabiliyorsunuz.

Bende sizi bilgilendirmek adına sitede yaptığım araştırma sonucunu size yazıyorum.

Hepimizin evinde kullandığı UHT sütün 100 ml'sinin içindeki besin değerleri ;

- Enerji :62,6 kcal
- Yağ :3,4 gr
- Protein : 3,3 gr
- Karbonhidrat : 4,7 gr
- Kalsiyum : 120 mg

Yağı %50 azaltılmış yarım yağlı UHT sütün 100 ml'sinin içindeki besin değerleri ;

- Enerji : 47 kcal
- Yağ : 1,5 gr
- Protein : 3,4 gr
- Karbonhidrat : 4,9 gr
- Kalsiyum : 125 mg

Tamamen yağsız UHT sütün 100 ml'sinin içindeki besin değerleri ;

- Enerji : 35 kcal
- Yağ : 0,12 gr
- Protein : 3,5 gr
- Karbonhidrat : 5 gr
- Kalsiyum : 127 mg


Benim tercih ettiğim içinde hiç bir katkı maddesi olamayan Pınar günlük sütün 100 ml'sinin içindeki besin değerleri ;

- Enerji : 59,12 kcal
- Yağ : 3,0 gr
- Protein : 3,32 gr
- Karbonhidrat : 4,71 gr
- Kalsiyum : 110 mg

Diğer markalarıda yazmak isterdim ama ne yazık ki hiç biri sitelerinde ürün tanıtımına yer vermemiş.Ben bu tarihten itibaren benim tercihim Pınar'ın günlük sütü AOÇ şişe süt alınmasın.Siz ise hepsini okuyup seçiminizi yapın ama lütfen karşılaştırma yaparken tek bir değeri referans almayın mesela yağı az olan ürünün proteinini nasıl yükseldiği yada kalsiyum için ne eklendiğini lütfen düşünün.

Tabii birde UHT sütlerin içindeki amonyak oranınıda dikkat etmek lazım hiç bir firmayı bizzat kontrol etmedim ama UHT sütlerin bozulmasını engellemek için içlerine fazladan amonyak eklendiğini biliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder