Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Salı, Mart 17

Evde Mayonez Tarifi


Madem herşey evde yapılsın, sağlıklı olsun diye ısrar ediyorum biten mayonezimin ardından üzülmektene evde yapmayı tercih ediyorum.Annemin söylediğine göre eskiden mayonez yapmak zormuş ama artık mikser var 10 dakikada mayonez hazır ama ben kullanacağım kadar mayonez yapıp hemen tüketmeyi tercih ediyorum.İçinde koruyucu olmadığından en fazla üç gün saklayabiliyorsunuz.


Malzemeler ;

- 1 adet yumurtanın sarısı
- 1 su bardağı zeytinyağı  ( Zeytinyağının kokusu keskin oluyor ama çok daha lezzetli oluyor.)
- 1 çay kaşığı sirke
- 1 çay kaşığı limon suyu
- 1 çay kaşığı tuz ( Ben tuz olarak çekilmiş kaya tuzu kullanıyorum sizede öneririm.)

Evde Mayonez Tarifi ;

- Yumurtanın sarısını seramik bir kaba koydum ( Bu bilgiyi annem verdi belki şehir efsanesidir  ama biz seramik kapta yapılan mayonezin tadını ayırt edebiliyoruz. ) yumurtanın sarısını iyice çırptıktan sonra, kaşık kaşık zeytinyağımı katarak hiç ara vermeden sürekli karıştırdım.

- Zeytinyağımın yarısını yumurtanın sarısına tamamen karıştırdıktan sonra, karıştırmaya ara vermeden tuzu, sirkeyi ve limon suyunuda karıştırdım.Zeytinyağının kalanınıda kaşık kaşık eklemeye devam ettim tamamen pürüzsüz bir mayonez kıvamı alana kadar daha çırptım.

PS :  Mayonezli tariflerimin hepsinde artık gönül rahatlığıyla bu tarifi kullanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder