Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Pazar, Mart 1

Mikrodalgada Reçel Tarifi


Elma suyuyla yapılan reçelleri çok seviyorum.Aslında doğal olduğunu bildiğim için hiç evde yapma gereği duymuyordum, ama bugün boş boş oturmaktan sıkılıp reçel yapmaya karar verdim.Buzdolabımda yazdan koyduğum mor erikler vardı onlarla yapıp bu enfes tarifi hemen sizle paylaşayım dedim.



Malzemeler ;

- 2 su bardağı mor erik
- 1 portakalın kabuğunun rendesi (Sakın beyaz kısımlarını rendelemeyin reçele acı bir tat verir.)
- 1 adet portakal
- 3 adet elma (Kabukları soyulup rendelenmiş.)
- 1/4 limonun suyu
- 1 çay kaşığı karanfil
- 1 çay kaşığı rendelenmiş zencefil
- 1 tarçın çubuğu

Mikrodalgada Reçel Tarifi ;

- Eriklerim ortadan ayrılmıştı, portakalı iri iri doğradım.Diğer bütün malzemeleri bir tülbentin içine doldurup kabın içine koydum.

- Mikrodalgamı 800 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 4.dereceyi ayarlayın.) 7 dakikayı ayarladım sonra karıştırıp tekrar 800 wattta 10 dakika daha microdalgada beklettim.

- Durunca hemen çıkarmayın kendi ısısıyla biraz daha pişsin.İçinden tülbenti çıkarın, içindekiler iyice süzülene kadar asıp bekleyin.

- Afiyet olsun.

PS : Hem şekersiz hem de lezzetli bir reçel elde ettim.Sadece bir kavanoz reçel çıktı ama bana 1 ay falan yeter hem de 15 dakikada reçelimiz hazır.

PS 2 : Bu reçeli çok yapmanızı önermiyorum, içinde şeker yada korucu olmadığından çok uzun dayanacağını sanmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder