Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Salı, Mart 31

Mikrodalga Fırında İnegöl Köfte Tarifi


Kusura bakmayın, sınavlar dersler derken bir de aşkitomla aşk tazeleme mevsimine giriverdik.Evim tamamen dağılmış durumda, ders çalışmadığımız zamanlarda dışarıya kaçıp sokaklarda ilanı aşk ediyoruz.Ve kusura bakmayın siteme yazı yazmak için hiç zaman bulamıyorum.Ama madem bu gün evdeyim hemen yemek yapmaya karar verdim.Aşkım sınava girmeden önce onun koca göbüşünü doldurayım dedim.Buyrun tarifimi okuyun umarım bunca süre yazmadıktan sonra siz genede benim sitemde gezmeye devam edersiniz.


Malzemeler ;

- 1 kg köftelik kıyma
- 1 çaykaşığı karbonat
- 3 adet soğan (Rondodan geçirip, suyu tamamen süzülmüş.)
- 1 cola şişesi kapağı kadar çekilmiş kuyruk yağı (Ben bu seferlik kullandım ama sonrasında içim içimi yedi, bu kadar sağlıksız bir yemeği nasıl yaptım diye :)
- 1/2 su bardağı galeta unu
- 1 şişe maden suyu ( 1/2 şişesini köftenin içine, 1/2 şişesini köfteye şekil verirken elimizi ıslatmak için kullanıyoruz.)
- 1 tatlı kaşığı tuz
- Arzu ederseniz kırmızı toz acı biber ve beyaz biber ekleyebilirsiniz.

Mikrodalga Fırında İnegöl Köfte Tarifi ;

- Sodayı ve karbonatı karıştırdım.(Genişçe bir kap kullanın yoksa aniden köpürüp mutfak tezgahını mahvedebiliyor, nerden mi biliyorum ne diyeyim tecrübeyle sabit :)

- İçine kuyruk yağınıda eklediğim kıymanın üzerine sodayı ve karbonatı ekledim.Ağzını streç folyoyla kapatıp, buzdolabında üç saat dinlendirdim.

- Dinlendirdiğim etin içine soğanları ekleyip, elimi sodaya sürerek kıymalara top şekli verdim.

- Tekrar yiyebileceğimiz kadarını buzdolabına koydum 30 dakika dinlendirdim.Kalanını buzdolabına tane tane olacak şekilde yerleştirdim.

- Mikrodalga fırınımı ızgara modunda 3.dereceyi ayarlayarak (Normal fırında 200 C'ye denk geliyor olması lazım.) her iki tarafınıda 5 dakika pişirdim.

- Afiyet olsun.  :eat:

PS : Arzu ederseniz yanında salsa sosu tarifimi uyguluyarak daha lezzetli bir sonuç alabilirsiniz.  

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder