Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Çarşamba, Mart 11

Beze Tarifi


Madem evdeyim, madem evim okuluma yakın artık bilumum yemekleri bana gelip yiyebilirsiniz, hazırladığım tüm yemeklerin ben tadına dahi bakmadan gelip yiyebilirsiniz, ama yaptığım tiramisuyu beğenmeyip beze istiyoruz diye tutturursanız, sizde benimle beraber mutfağa girmek zorunda kalırsınız.

Bu tarifi arkadaşlarımla beraber yaptık aslında çok kolay bir tarif ama mantımı ve salsa sosumu ben siteye yazarken bitirdikleri için onlarıda mutfağa sokayım dedim ben daha yüksek miktarda uyguladım ama size küçük ölçülerde vereyim dedim.

Malzemeler ;

- 4 yumurtanın akı (Sarıları atmayın ben yumurtalı ekmek kızartması yaptım.)
- 1 su bardağı pudra şekeri
- 1 tatlı kaşığı nişasta
- 1 fiske tuz
- Arzu edildiği kadar Antep fıstığı (Ben ilk defa kullandım kesinlikle öneririm, çok daha lezzetli oldu.)


- Yumurta aklarını ve bir çimdik tuzu ekleyip iyice çırptım, nişasta ve pudra şekerini karıştırıp yumurtanın içine döktüm.10 dakika mikseri en düşük devirde çalıştırdım.

- Tamamen katılaşıp süzme yoğurt kıvamı alınca fıstıkları ekleyip krema torbasına aldım (Krema torbamı arkadaşlarım hediye etti ondan önce buzdolabı poşetine doldurup ucunu makasla yandan kesip şekil veriyordum, hem bulaşıkta çıkmıyordu :) mikrodalga kabıma yağlı kağıt serdim (Yanlız normal yağlı kağıt değil mikrodalgada kullanmak için üretilen kağıtlardan.) ve krema torbasıyla şekil vererek döktüm.

- Mikrodalgada 80 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 1.dereceden biraz daha az ayarlayın.) sertleşene kadar pişirdim.(Kusura bakmayın çok durdurup çalıştırdığım için kaç dakika olduğunu hesaplayamadım.)

- Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder