Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Pazar, Mart 15

Ispanak Salatası Tarifi


Perşembe günü artık yazın yaklaştığını söylemiştim, bir süre mikrodalga fırında yemek tarifleri vermeye ara verdim.Bugün yaptığım yoğurduda düşünerek kocaman ve enfes bir salata hazırladım, doğrusu evdede çok sevildi sabah kahvaltımızı bu salatayla yaptık buyrun tarifim.

Malzemeler ;

- Bir çanak dolusu ıspanak (Ben ayıklanmış ve yıkanmış alıyorum, Migroslarda satılıyor saplarını kesip attığım için öyle kullanmak daha kolay oluyor.)
- 3 adet patates (Ben mikrodalgada közlenmiş patates kullandım ama siz isterseniz mikrodalgada haşlanmış patates kullanabilirsiniz.Ama ben közlenmişi daha çok seviyorum.) 
- 1 su bardağı yoğurt
- 1 tatlı kaşığı mayonez (Malum ben tuzu ve yağı azaltılmış mayonez kullanıyorum, sizede tavsiye ederim.)
- 5 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 2 çay kaşığı tuz
- 1 çay kaşığı pul biber
- 1/2 çay kaşığı karabiber

Ispanak Salatası Tarifi ;

- Ispanakları ince ince kıydım. (Sakın rondodan geçirmeyin yeşil çamur oluyor ve lezzetini kaybediyor.) 

- Közlenmiş patatesleri, kaşarımın üzerine rendeledim .Karabiberimi ve tuzumun yarısına ekleyip hafifçe karıştırdım.(Çok karıştırmayın patates püresi yaparsınız.) 

- Ispanaklarla patateside karıştırıp üzerine, yoğurtla karıştırdığım mayonezi ekledim. 

- Zeytinyağını tavada hafif kızdırıp altını kıstıktan sonra pul biberimi ekledim.Salatamın üzerine yağımıda döküp servis yaptım.

- Afiyet olsun.

PS : Benim ıspanaktan nefret eden kardeşim bile bu salataya bayılıyor.

PS 2 : İçine ton balığıda ekleyebilirsiniz ben kahvaltı için hazırladığım için eklemedim ama ton balığıda bu salataya çok yakışıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder