Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Pazar, Mart 1

Waffle Tarifi



Waffle yemeyi çok sevenlerdenim.Ama daha önce cafelerde çalıştığım için mümkün oldukça dışarda yemek yemiyorum çünkü en güzel, en temiz, en nezih yerlerde bile arka tarafın ne kadar pis olabileceğini bilirim.O yüzde çok üzün süredir istediğim bir waffle tarifi arıyordum.Bulamayınca bende kendi kendime uzun uğraşlar sonucu bir tarif çıkarttım.Bizim ev ahalisi çok seviyor.Hatta ben akşamları hamurunu hazırlıyorum, sabahları yapıp yiyoruz.

Malzemeler ;

- 1 adet yumurta
- 3/4 bardak süt
- 1 bardak un
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı şeker
- Azıcık rendelenmiş portakal kabuğu
- Çay kaşığının ucuyla tarçın
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı

Waffle Tarifi ;

- Yumurtanın akını iyice çırparak kar haline getirdim.Yumurtanın sarısınıda şekerle iyice çırptım. Unu, vanilyayı, kabartma tozunu, şekeri, portakal kabuğu rendesini ve zeytinyağını ekledim.Bütün hepsini karıştırıp, mikserle iyice çırptım.

- Waffle makinemi yağlayıp hamurumu döktüm, yapışmayana kadar pişirdim.İçine sevdiğimiz meyveleri, dondurmayı ve sarelleyi (Bu sıralar nutellayı çok tercih etmiyorum favorim sarella.) ekleyip servis yapıyorum.

- Afiyet olsun.

PS : İstanbul'da Kemal Usta diye bir wafflecı var.Ben orada waffle yemeyi çok severdim tabii neredeyse 2 senedir hiç gitmedim ama o waffle'a benzer bir tadı oldu.

PS 2 : Yukarıdaki tarife bir tatlı kaşığı kakao eklerseniz kakaolu waffle elde ediyordunuz, ama kakaolu waffle içine hiç sarelle eklemiyorum.Sadece muz ve dondurmayla servis yapıyorum ama oda çok tutuluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder