Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Pazar, Mart 1

Mikrodalgada Profiterol Tarifi


Bu tarif bugün aklıma düştü, yıllar önce minnacık bir çocukken pudingin arkasında okumuştum fakat yaptığımda sonuç tam bir hayal kırıklığıydı.Ama artık beni tanıdınız ben zor diye herhangi yemeği yapmaktan vazgeçmiyorum ve genelde bir yerden okuyarak değil kendi zevklerimle yaptığım tarifleri çok daha lezzetli olduğunu görüyorum.

Malzemeler ;

- 2 adet elma
- 1/2 paket pötibör bisküvi
- 1 çorba kaşığı hindistancevizi
- 1 su bardağı süt
- 1 kahve fincanı pudra şekeri
- 1 yumurta
- 50 gram margarin
- 1,5 yemek kaşığı kakao

Mikrodalgada Profiterol Tarifi ;

- 50 gram margarini oda sıcaklığında erimeye bıraktım, içine kakaoyuda ekledim.Yumurtanın beyazı kar haline gelene kadar çırptım.Yumurtanın sarısıyla şekeri iyice karıştırdım, üzerine kakaolu karışımıda döktüm, kar haline getirdiğim yumurta aklarınıda köpüklerinin inmesine zaman vermeden ekleyip, iyice karıştırdım.Üzerine 1 bardak süt ekledim.Mikrodalgamı 200 wattta (Mikrodalganız dereceliyse 1.dereceyi ayarlayın.) 1 dakika çalıştırdım.Böylece çikolata sosumu elde etmiş oldum.

- Elmalarımı soyup, rendeledim.Bisküvileri robottan iyice geçirdim, un gibi olana kadar robottan geçirdim.Elmaların suyunu iyice sıkıp, bisküvilerle iyice yoğurdum.Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimle yuvarladım.Hindistan cevizine bulayıp yarım saat ağzı kapalı bir kapta buzdolabında dinlendirdim.

- Dolaptan çıkarıp üzerine çikolata sosunu döküp, servis yaptım.

- Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder