Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Pazar, Mart 1

Çikolata Tarifi


Çikolatayı çok seviyorum.Ama dışardan bir şey satın almayı hiç sevmiyorum.Olabildiğince evde kendim bir şeyler yapmayı tercih ediyorum araştırdım ve çikolata nasıl yapılır diye hiçbir sonuca ulaşamadım.Bende ansiklopedilerden araştırdım.

Kakao ilk önce acı bulunduğu için hiç sevilmemiş yıllarca bir kenara atılmış.Sonra anzaklar onu içecek olarak tüketmiş, yıllar sonra İngilizlerde içine süt katmışlar.(Malum çayı bile sütlü içerler :)
Neyse çikolata ilk önce kakaonun içine bal karıştırılarak yapılmış.Bende bundan esinlenip uydurduğum bir tarifi size vereyim dedim çikolata gibi sert olmuyor ama ben tadını tobleroneye benzetiyorum.

Malzemeler ;

- 1 yemek kaşığı kakao
- 2 yemek kaşığı bal
- 1 yemek kaşığı badem (Havanda dövülmüş.)

Çikolata Tarifi ;

- Bütün malzemeler iyice karıştırılır.Eğer balınızın kalitesi düşükse kakao oranını biraz arttırabilirsiniz.

- Afiyet olsun.

PS : Ben bu tarifi çok seviyorum özellikle sabahları waffle ile yemeyi çok seviyoruz.

1 yorum: