Blog

Etiketler

Blog Arşivi

Çarşamba, Mart 11

Ekmek Kızartması Tarifi


Bezeden kalan yumurta sarılarıyla bayat ekmeklerimi değerlendirdim onunda tarifini hemen buraya yazayım istedim.Malum devir ekonomik yemekler yapıp doğamızı ve bütçemizi koruma devri.

Malzemeler ;

- 4 adet yumurta sarısı
- 1 adet yumurta
- 1 adet bayat ekmek
- 10 çorba kaşığı süt
- 1 tatlı kaşığı un (Ben 1 tatlı kaşığı mısır unu kullandım, arkadaşlarımda çok beğendiler.)
- 1 çay kaşığı tuz
- 1/2 çay kaşığı karabiber
- 1/2 çay kaşığı kırmızı toz biber
- 1 damla limon suyu
- 1/2 su bardağı yağ (Ben kızartmalarda kanola yağı kullanıyorum, sizede sağlığınız için kızartmalarda kanola yağı kullanıyorum.)

Ekmek Kızartması Tarifi ;

- Yumurtaları içine tuzuda ekleyip iyice çırptım, içine sütü ve unuda ekleyip çırpmaya devam ettim.En sonunda kırmızı biberimi, karabiberimi ve limon suyumuda ekledikten sonra genede çırptım.

- Bayat ekmeğimi iki parmak kalınlığında kesip, hazırladığım yumurtalı karışıma batırıp kızdırılmış yağın içine attım.

- Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder